Konferencia Lighting Talks*
Atlas SNG bol súčasťou prezentácie The new SNG: Layers of Digital Experience Michala Čudrnáka a Kataríny Vass na mini konferencii Lighting Talks* on Customer Experience in Culture v marci 2023.
Konferencia MuseumNext
Ako Atlas SNG vznikal, v čom spočívajú jeho výhody pre návštevníkov, aj pre galériu, prezentovali Michal Čudrnák a Katarína Vass aj na konferencii MuseumNext - Digital Exhibition Summit v decembri 2023.
Raňajky v SNG
Výstupy projektu Ako porozumieť digitálnym zbierkam sme odprezentovali na raňajkách a mini-konferencii v Slovenskej národnej galérii spolu so zástupkyňami nórskeho partnera Sørlandets Kunstmuseum, odborníkmi na umelú inteligenciu a užívateľský dizajn a za účasti médií. Pozrite si záznam z mini-konferencie. Tlačovú správu vydanú k ukočeniu projektu nájdete tu.
Minikonferencia v SNG
Atlas SNG – od storytellingu k digitálnemu sprievodcovi
Katarína Vass, Filip Ruisl (SNG)
SNG predstavila webovú aplikáciu Atlasu SNG a proces jej vývoja. Na začiatku projektu bolo našim cieľom vytvoriť platformu pre digitálny storytelling a digitálneho sprievodcu, ktorý umožní dozvedieť sa viac o dielach vystavených v SNG a previesť návštevníkov a návštevníčky výstavami prostredníctvom krátkych videí. Počas vývoja prototypu a jeho testovania v prvých mesiacoch po otvorení novej SNG sme postupne zisťovali silné a slabé stránky aplikácie. Podľa zistení z testovania sme aplikáciu upravovali, redizajnovali a pridávali nové funkcie ako napríklad pátračka, alebo profily umelcov. V príspevku sme sa zamerali na tento proces a to, čím môže byť prínosný aj pre ďalšie inštitúcie.
Vizualizácia zbierok pomocou umelej inteligencie
Torill Haugen (Kunstsilo), Jørn Bersvendsen (Applica)
SKMU a zástupca spoločnosti Applica predstavili výsledky výskumu možností využitia umelej inteligencie ako nástroja pre objavovanie nových súvislostí v zbierkach SKMU a SNG. Zbierky SKMU a SNG slúžili ako podklad pre "trénovanie" modelu umelej inteligencie, ktorého schopnosti boli následne použité pre vizualizáciu zbierok v open-source aplikácii Collection Space Navigator. V prezentácii predstavili proces, výsledky a problémy spojené s výskumom. Po prezentácii nasledovala diskusia, v ktorej sa s vedúcou zbierok Kunstsilo Else-Brit Kroneberg rozprávali o tom, ako môže byť umelá inteligencia užitočná pre ďalšiu prácu so zdigitalizovanými galerijnými zbierkami.
Rozprávanie príbehov umenia v hre
Michal Čudrnák (SNG)
Pre dlhodobú expozíciu Sakrálne umenie pripravila SNG v spolupráci s kolektívom Noha v mede hru, ktorá umožní návštevníkom a návštevníčkam ponoriť sa do prostredia Dómu Svätého Martina a Kláštora v Jasove. Na dotykovej obrazovke sa prostredníctvom odkrývania častí budov a hľadania objektov dozvedia viac o histórii, architektúre a umeleckej výzdobe Dómu Sv. Martina, kde bol pôvodne ako súčasť oltára umiestnený Reliéf Adorácie Pána, ktorý dnes môžu návštevníci obdivovať v expozícii. Do kláštora v Jasove prenesieme návštevníkov a návštevníčky prostredníctvom skice k obrazu hlavného oltára kláštorného kostola premonštrátov v Jasove, ktorá je taktiež súčasťou expozície. Pomocou jednoduchej hernej mechaniky tak podáme informácie o pôvodnej funkcii diel, ich umiestnení v priestore a dobe vzniku. V príspevku sa Michal Čudrnák zameral na vznik konceptu hry, výber herného štúdia a aktuálnu fázu realizácie hry pred jej dokončením.