Tu v desiatich bodoch charakterizoval štýl, ktorý svojho času priniesol revoluciu do úpravy tlačovín. Plagáty, časopisy či knižné obálky vytvorené podľa zásad novej typografie už na prvý pohľad vynikali svojou neprehliadnuteľnou červeno-bielo-čiernou farebnosťou, zvýrazňovaním dôležitých častí textu hrubými čiarami, šípkami alebo bodkami, efektnou diagonálou, ale aj častým využívaním fotografie. Hoci tento nový štýl od začiatku vyvolával kontroverzie, našiel si svojich zástancov aj na Slovensku. Najmä obálky časopisu Slovenská Grafia, ktoré počas krátkeho, avšak o to intenzívnejšieho typografického obdobia vytvoril Ľudovít Fulla, sú bravúrnymi príkladmi uplatňovania princípov novej typografie v praxi.
Klára Prešnajderová, PhD., pôsobí v Slovenskom centre dizajnu, kde sa venuje najmä výskumu Školy umeleckých remesiel v Bratislave (ŠUR). V rokoch 2017 – 2019 pracovala ako projektová asistentka v MAK – Museum für angewandte Kunst vo Viedni. V roku 2019 získala doktorát na Univerzite Komenského v Bratislave s prácou zameranou na medzinárodný kontext časopisov Slovenská Grafia a Nová Bratislava.
Sprievodný program expozície Biblioman. Krásna kniha a dizajn knihy zo zbierky Igora Gazdíka. Kurátorka Viera Kleinová